ارائه انواع خدمات ساختمانی مثل تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و رفع نم

خدمات ساختمانی

ارائو انواع خدمات ساختمانی مثل تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه و رفع نم و نشت یابی لوله با دستگاه و لوله کشی و لوله بازکنی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

چرا تشخیص ترکیدگی لوله را باید با دستگاه انجام دهیم؟

یکی از مشکلات رایج در ساختمان ها و منازل ترکیدگی لوله و ایجاد نم و رطوبت در سقف و دیوارها می باشد، با توجه به خرابی ها و هزینه ها باید به صورت اصولی و با استفاده از روش های دقیق محل دقیق ترکیدگی و یا نشتی لوله ها تشخیص داده شود.

ترکیدگی لوله و نشت آب در قسمت های مختلف ساختمان می تواند منشاء بسیاری از خرابی ها و نابسامانی ها باشد، گاهی اوقات تشخیص ترکیدگی لوله در مراحل اولیه آن کاری بسیار دشوار است.

وارد شدن شی سفت و سخت در لوله ها و فشار وارد شده به لوله ها توسط شی سفت و سخت یکی دیگر از دلایل شکستگی و ترکیدگی لوله ها می باشد که اگر به موقع متوجه شوید و اقدام کنید میتوانید از ترکیدگی لوله جلوگیری کنید.

چرا لوله های ساختمان به مشکل میخورند؟

متاسفانه سیستم لوله کشی و فاضلاب در بسیاری از مناطق کشور ما قدیمی شده که احتمال خرابی و پوسیدگی لوله ها، ترکیدگی لوله ها و نشتی ها مشکلات ساختمانی را زیاد می کند، پس باید لوله های پوسیده و شکسته شده را تعویض و یا تعمیر کنید تا بعد ها خرابی های بزرگ تری به بار نیاورد.

اگر این نشتی در قسمت های درونی ساختمان باشد می تواند نمای زیبای منزل شما را خراب کند و هزینه هایی را که شما برای زیبایی درون منزل پرداخت کرده اید هدر شود.

نکته مهم اینجاست که اگر یک قسمت از لوله آب منزل شما دچار نشتی یا ترکیدگی شود لزوما روی همان قسمت نم دار نمی شود و اگر نمای روی کار آن قسمت گچ باشد، فضای زیادی از سطح گچ کاری شده نم دار شده و تغییر رنگ میدهد.

اگر در گذشته این اتفاقات می افتاد و یا اگر بخواهید بدون هزینه با استفاده از ابزارهای ساده اینکار را انجام دهید،باید شروع به کندن آن قسمتهای نم دار کنید تا به محل ترکیدگی لوله برسید و تنها در صورتی که خیلی خوش شانس باشید می توانید در مراحل اولیه کندن و با حفاری و خرابی کمی به محل ترکیدگی لوله برسید اما در غیر اینصورت باید فضایی چند متری را برای پیدا کردن ترکیدگی لوله خراب کنید، که بسیار زمان بر و کثیف کاری منزل میشود.

امروزه در تشخیص ترکیدگی لوله با روش های سنتی و بدون داشتن ابزار مخصوص کار کردن و تشخیص دقیق ترکیدگی سخت شده است، همچنین رفع گرفتگی لوله از طریق روش سنتی بسیار وقت گیر و پر هزینه است.

اگر مشکل به وجود آمده در لوله کشی ساختمان را به موقع حل نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

اگر به موقع متوجه نشتی و ترکیدگی لوله ها نشویم امکان دارد باعث بروز خسارات فراوان به ساختمان شود که مهم ترین آن به وجود آمدن نم در سقف ، دیوار و سرویس ها و یا حمام می باشد، بوی نامطبوع نم دیوار و سقف، ریزش گچ دیوارها، هدر رفت آب، هزینه ی اضافی بابت آب بها نیز از دیگر آثار ترکیدگی لوله ها می باشد.

چند راه برای جلوگیری از ترکیدن لوله ساختمان

بهترین راه حل برای پیشگری از ترکیدگی لوله و نشتی میتوان از اقداماتی مثل پوشاندن مخزن آب سرد که بعضی اوقات فراموش می شود با عایق لوله انجام داد، ولی دو مسئله وجود دارد، اول اینکه مهم نیست تا چه حد از ترکیدگی لوله پیشگیری کرد.

مورد دوم این است که این راه حل کاملی برای جلوگیری از ترگیدکی لوله ها نیست، چون دسترسی به لوله ها ندارید تا اقداماتی را انجام دهید و اینجاست که شما نیاز به بررسی لوله ها، سرویس دهی تشخیص ترکیدگی لوله ها با دستگاه لوله کش پیدا می کنید.

هر آنچه که باید در مورد ترکیدگی لوله و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه بدانیم:

در فضاهای بیرونی منزل مانند حیاط و یا پارکینگ منزل شما هم احتمال ترکیدگی لوله و نشت آب وجود دارد و میتواند بسیار خطر ساز باشد، در صورتی که این نشتی ادامه پیدا کند و تشخیص ترکیدگی لوله به موقع انجام نشود خسارات زیادی ممکن است به بار آورد.

برای مثال در طولانی مدت این نشتی می تواند فضای زیادی از حیاط منزل و یا پارکینگ شما را سست کرده و در صورتی که فشار زیادی مانند وزن اتومبیل به آن وارد شود باعث فرو رفتن آن قسمت شود، همپنین عدم تشخیص ترکیدگی لوله نه تنها باعث خرابی و هزینه است، بلکه باعث هدر رفتن زمان و پول نیز هست.

با پیشرفت تکنولوژی دیگر نگرانی در خصوص ترکیدگی لوله و نشتی بسیار کم شده است، با کمترین خسارت و هزینه و با استفاده از دستگاه پیشرفته تشخیص ترکیدگی لوله این کار در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام میشود و محل نشتی توسط دستگاه نشت یابی لوله پیدا شده و با درخواست از تکنیسین های با تجربه اقدام به تعمیر آن قسمت کنید.

این دستگاه یکی از بهترین راه ها برای تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله است، زیرا در این روش آسیب‌های وارده به ساختمان و سازه‌های لوله‌‌کشی کمتر می‌شود و در نتیجه بسیار می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی شود، این دستگاه پیشرفته ی نشت یاب با ارسال امواجی به سطح و بازگشت این امواج و تجزیه و تحلیل امواج دریافتی با دقت بالا محل ترکیدگی لوله را به تکنسین ها نشان می دهد.

این دستگاه‌ها دارای چند نوع هستند که یک نوع آنها حرارتی و نوع دیگر آنها بر اثر امواج کاربرد دارند. نوع دیگر این دستگاه‌ها که برای عمق‌های بیشتر کاربرد دارند از طریق امواج گیرنده و فرستنده محل ترکیدگی لوله را تشخیص می‌دهند. دستگاه حرارتی دارای فیلترهای حرارتی متفاوتی می‌باشند که ترکیدگی لوله‌های پکیج، موتورخانه و آب را از پشت سطح‌های مختلف و دیورها فراهم می‌آورد.

منبع خدمات پارسیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی